zaterdag 30 januari 2010

Ding 20 Vodcasting

Voor de lol is het wel grappig wat filmpjes te bekijken op YouTube, maar voor mij houdt het daar wel mee op. Ik zie een groot verschil in de kwaliteit van de filmpjes en ik heb ook niet het idee dat het voor het onderwijs veel gebruikt wordt (of ik heb niet de goede filmpjes gevonden).
Wanneer ik zelf in het onderwijs zou werken en bijv. een instructiefilmpje zou willen maken zou ik het eerder op het interne netwerk van de school plaatsen dan op internet. Ik heb iets tegen het van alles maar op internet willen plaatsen en willen delen met de hele wereld, het zal de generatie wel zijn.

Natuurlijk nog wel even reclame maken voor de hogeschool.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Anneke,
    ja, veel te zien hé! Het is wel aardig om bij die video meteen de link te geven. Je kunt natuurlijk i.p.v. de hele video in je blog op te nemen ook alleen de verwijzing doorgeven,klik op de link en je hebt hem. Scheelt veel ruimte op de blog. Ik weet trouwens niet hoeveel je Mb je mag gebruiken.
    Succes verder met de cursus en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anneke, leuk fimpje. Er zijn best mooie onderwijsvoorbeelden hoor, maar het is inderdaad even zoeken en een goed filmpje kost gewoon meer tijd en deskundigheid. Dat wil nog wel eens ondergesneeuwd raken in het geweld van alles wat te kust en keur wordt geupload.

    Succes met de laatste dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anneke,
    Ik heb ook gekeken bij "edith stein" Vond er goede maar ook duidelijk minder goede filmpjes, b.v. over levensbeschouwing. Vast een opdracht van Everard of zo. Maar zonder uitleg erbij vraag ik me af wat ermee doorgegeven moet worden. Ik heb dus ook zo mijn bedenkingen tegen alles op internet.
    't Filmpje over onderwijsvragen (Onderwijsvragen (HD video)), met Annemiek, een aantal docenten, lector Cathy van Tuyl en de vrouw van Peter er in, is wel informatief. Hopelijk staat dit ook op andere sites.

    BeantwoordenVerwijderen