dinsdag 26 januari 2010

Ding 19 Podcasting

Tja, hmm, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Uitzending gemist, dat kan wel eens handig zijn, maar verder .... Voor mij hoeft het nog niet zo direct. Wil ik het nieuws volgen dan lees ik liever even snel de items op een krantensite. Gesproken tekst of beelden duren me dan te lang.
En voor het onderwijs? Ik begrijp niet goed waarom alles op internet moet komen en door iedereen gevolgd moet kunnen worden. Misschien dat het goed werkt in een internationaal project?
Maar wat mij wel een heel goede toepassing lijkt, is dat een leerling/student een les/college achteraf kan volgen wanneer hij bijv. door ziekte niet fysiek aanwezig kan zijn. Alle colleges op deze manier ter beschikking stellen lijkt me niet zo'n goed idee. Je loopt dan het gevaar na verloop van tijd voor een lege collegezaal te praten. Maar ook dat kan een keuze zijn!
Ik heb net dit weekend een MP3 speler gekocht en het is al een hele toer om daar muziek op te krijgen van een cd of een luisterboek. Als ik dat in mijn vingers heb ga ik misschien wel een stap verder en komt podcast in beeld. Wie weet! Op de site http://www.gespod.nl/ zijn wel leuke dingen te vinden. En dan bijv. een taalcursus volgen terwijl je naar je werk rijdt!!!

3 opmerkingen:

  1. Heel goed dat je een MP3 speler hebt gekocht! Kun je lekker mee experimenteren en zo'n taalcursus is ideaal. Vodcasting is heel populair, misschien is de jongere generatie wat meer visueel ingesteld.

    Ik wil even doorgeven dat de eindbijeenkomst van 23 onderwijsdingen is gepland op donderdag 18 februari om 15.00 uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anneke,
    ik heb vorig jaar een mp3-speler gekocht. Altijd fijn om je eigen muziek bij je te hebben als je niet thuis bent. Soms heb ik hem trouwens ook op met eten koken, als er iemand anders in de kamer tv zit te kijken. Lukt het al om cd's te rippen? Vraag het anders maar even, heel gemakkelijk en je hebt zo je eigen cd's op je speler.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Jan,

    Het lukt al aardig. Zelfs een luisterboek heb ik er nu opstaan. In ieder geval bedankt voor je aanbod.

    BeantwoordenVerwijderen