maandag 25 januari 2010

Ding 18 Mediawijsheid

Nu ik via deze cursus kennis maak met al deze, voor mij nieuwe, mogelijkheden bekruipt me af en toe inderaad een gevoel van 'hoe leid je dit bij kinderen allemaal in goede banen'? Kinderen moeten van jongs af aan leren hoe waardevol de verschillende media kunnen zijn en volop gebruik maken van de mogelijkheden, maar ook moeten zij van jongs af aan leren dat niet alles kan en mag en dat ook niet alles wat zij bijvoorbeeld op internet tegen komen waar hoeft te zijn. Dat mediawijsheid daarom wordt opgenomen in het programma op de basisschool en zeker ook in het voortgezet onderwijs lijkt me erg belangrijk. Maar ook het (door de school) informeren van ouders lijkt me erg belangrijk (en ook lastig).
Zelf vond ik het heel interessant de medialessen even snel door te lopen. Hoewel ik denk kritisch naar websites te kijken waren er toch wel vragen bij die ik niet goed beantwoordde. Weer wat geleerd!
Handig trouwens zo'n tool om de laatste update van de website te checken.

1 opmerking:

  1. Er komt nogal wat op kinderen (en ouders) af tegenwoordig! Mediawijsheid zal ook steeds belangrijker worden in het onderwijs.

    BeantwoordenVerwijderen